1968-ban készült az első Ford Mustang California Special limitált széria, az akkor még csak prototípusként létező Shelby változat egyes elemeit – hűtőrácsban lévő ködlámpák, hátsó lámpa – kapta meg az autó, amelyet elsősorban a kaliforniai piacra szántak, innen is ered a név. Az évek során többször is (2007-2009, 2011, 2013, 2016) visszahozták ezt a limitált szériát az Egyesült Államokban, most pedig Európában is választható lesz a különleges megjelenési csomag.
Tavaly debütált a csak kupéként választható Mach-1-es változat, ezért idén a vászontetős Mustang vásárlóinak a kedvében járnak a különleges modellel. Mivel a 2,3 literes turbómotort senki nem kérte, az már tavaly búcsúzott az európai kínálatból, tehát a Mustang California Special egyedül az 450 LE/529 Nm teljesítményű V8-as szívómotorral érkezik, a váltó 6 fokozatú kézi kapcsolású vagy 10 fokozatú automatikus lehet. Kézi váltónál fordulatszám-szinkronizálás is van, a 0-100 km/óra gyorsulás 4,8 másodpercig tart, automatánál 4,5 másodperc alatt megvan a sprint.
A méhsejt mintájú hűtőrácsra piros GT/CS jelvényt helyeznek, nagyobb első koptatót építenek be, egyediek az elöl 9, hátul 9,5 col széles, 19 col átmérőjű felnik. A hátsó lámpák közötti fekete panel közepére ál benzinbetöltő-sapkát helyeznek, a motortérben elhelyezett toronymerevítőre és a műszerfal anyósülés előtti részére kerül a limitált szériára utaló jelvény. Alapáron jár a fűthető/szellőztethető első ülés és a részlegesen önzáró differenciálmű a Ford Mustang California Special-höz, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapításért felárat kell fizetni.