Nem csoda, hogy a Volkswagen egészen mostanáig várt a Scirocco frissítés bemutatásával, hiszen az egyben jubileum is. A típus első generációja az 1974-es Genfi Autószalonon mutatkozott be, pontosan 40 évvel ezelőtt.
Most azonban új autó helyett mindössze a 6 éves kocsi szolid modellfrissítésével kell beérniük a rajongóknak – ennek oka, hogy több piacon már le is álltak a forgalmazással, mert a vásárlók nem keresik a kompakt sportkupékat, nincs akkora érdeklődés az autó iránt, hogy érdemes lett volna azt átállítani az MQB alapra.
A megjelenés is csak szolidan újult meg, elöl a lökhárító formája változott, hátul meg a csomagtérfedél átalakításával módosították a lámpák formáját. Van néhány új szín is, a szürke újabb árnyalatin kívül már lila vagy arany metál is választható. Bent a nagy újdonságot a műszerfalat megkoronázó kiegészítő órák jelentik, amelyek a turbónyomásról, olajhőmérsékletről informálnak, és van mellettük egy stopperóra is.
A motorkínálat három erőforrást jelent, az alapmotor az 1.4 TSI, amelynek a teljesítményét 125 lóerőre (+ 3 LE) növelték, majd jön a szintén új generációs 2.0 TSI, amely 180, 220 és 280 lóerővel kérhető – utóbbi a Scirocco R motorja. A 2.0 TDI-nél is megtörtént a generációváltás, ennek megfelelően 150 vagy 184 LE teljesítménnyel kérhető a dízel. Az 1,4-es csak hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval jön, a 2,0 literesekhez felár ellenében kérhető 6 fokozatú DSG váltó is. A felfrissített VW Scirocco forgalmazás augusztusban indul azokon a piacokon, ahol jelenleg is elérhető.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!