Ebben a formában egészen biztosan nem valósul meg a Toyota FT-Bh tanulmány, de néhány ötletet-megoldást egészen biztosan viszontláthatunk majd a jövő kisautóin.
Például az aktuális Yarishoz képest ötödével csökkentették a tömeget, a full-hibrid hajtással szerelt kisautó mindössze 786 kg-ot nyom a mérlegen. Természetesen nem csak a tömegen faragtak, a 395 mm hosszú karosszéria légellenállása is alacsony. A belső égésű motor 1,0 literes kéthengeres szívó benzines, jelenleg a Toyota konszernhez tartozó Daihatsu használ ilyet.
A nagy odafigyelés eredménye mindössze 49 g/km-es CO2-kibocsájtás, a földgáz-üzemű változat 38 g/km-t, a konnektorról tölthető hibrid 19 g/km-t tud. Ennek elérésében fontos szerepe van annak, hogy az autó hőháztartását is a végletekig tökéletesítették, minimális energia kell a Toyota FT-Bh légkondicionálójának működtetéséhez.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!