Az a padlólemez rejtőzik majd a Faraday Future nevű cég összes autója alatt, amit az itt látható FFZER01 is használ. Ehhez tudni kell, hogy az új, elektromos autókat gyártani szándékozó vállalkozás a padlólemez alatt annyit ért, hogy négy kereke van az autónak, és az akkumulátor – amelynek mérete hosszában és széltében is változhat – ezek között, alacsonyan helyezkedik el.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Mondjanak azonban bármit is, a videón is látható végeredmény klasszikus létraalvázat mutat, amely az autógyártásban nem épp a jövő technikája. Szóval szabadon változhatnak a méretek, az egyedüli biztos pont, hogy a sarkoknál kerekeket találunk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Attól függően, hány villanymotort használnak, első-, hátsó- vagy összkerékhajtást is meg lehet valósítani, a hatótávolság is annak függvényében változik, mekkora az akkumulátor-telep mérete, de ezzel igazából nem mondanak semmi újdonságot. Meglepő, hogy noha mindössze egyszemélyes az autó, abban egyetlen darab légzsák se került, a kormány közepére került az okostelefon-dokkoló, ami esetleges ütközés esetén így maradandó benyomást tud hagyni a kedves ügyfél fején.

Passzív védelmi eszközökre pedig a fejlett aktív eszközök miatt nincs szükség, országúton és versenypályán is képes önállóan haladni az FFZER01. A 45 fokos szögben hátradöntött üléstámla orvosi kutatások eredményként került kialakításra, javítja a vérkeringést ez a pozíció, kevésbé fárad a vezető, illetve mivel robotautóról van szó, nyugodtan szunyókálhat is – hacsak a versenypályán fellépő nagy kereszt- és hosszirányú gyorsulási erők mellett képes pihenni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tanulmánynál mind a négy kerék kapott egy-egy 250 lóerő csúcsteljesítményű villanymotort, így 1000 lóerő a rövid ideig elérhető maximum, ami kevesebb, mint 3 másodperc alatt katapultálja 96 km/h-s sebességre az ismeretlen tömegű sportkocsit, és 320 km/ feletti csúcssebességet tesz lehetővé.

A moduláris technika mellett egyébként még egyvalami kerül át az FFZER01 tanulmányból a Faraday Future jövőbeli sorozatgyártású modelljeire, a cég által csak UFO-vonalnak hívott, a kocsi orrán kanyargó LED-es fénycsík. A Las Vegastól északra épülő üzem két év múlva kezdi meg a működését, addig még több, várhatóan egyre inkább szériaközeli tanulmányra számíthatunk majd a kínai pénzből működő, amerikai székhelyű márkától.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!