Alapesetben is a fürgébb autók közé tartozik a Koenigsegg Jesko, hiszen az 5,0 literes V8-as biturbó a maga 1600 lóerős teljesítményével és 1500 Nm-es nyomatékával akár 482 km/órás sebességre (300 mérföld/óra) képes felgyorsítani a kupét, azonban manapság ez már nem elég az üdvösséghez – jelenleg a Bugatti Chiron a rekorder 489,484 km/órás sebességgel. A svédek tehát munkához láttak, és elkészítették a Jesko Absolut nevű modellt, amelynél a légellenállás optimalizálására törekedtek.
Eltüntették a nagy méretű hátsó szárnyat, amelynek a helyére szükség esetén előbukkanó függőleges vezérsíkok kerültek, a hátsó részt megnyújtották 10 centivel a leváló légáramlatok optimalizálása végett, az orrból eltüntették a légcsatornákat (az első csomagtér 50 helyett 100 literes), és így sikerült a Cw légellenállási együtthatót 0,278-ra levinni. A leszorító-erőt gyakorlatilag a tizedére csökkentették, amíg a Jesko 250 km/órás tempónál 800 kg-ot termel és 1400 kg a maximális leszorító-erő, addig a Jesko Absolut 250 km/óránál 40 kg-os leszorító-erőt termel és 150 kg a maximuma. Az E85-tel hajtva 1600 lóerős turbómotorhoz és a kilencfokozatú robotizált váltóhoz nem nyúltak, úgyhogy a Koenigsegg mérnökei szentül hiszik, hogy övék a valaha készített leggyorsabb sorozatgyártású autó. Hogy pontosan mennyi a végsebesség, még nem tudják, most épp a megfelelő helyet és alkalmat keresik a rekorddöntésre, de az elég sokat elárul, hogy a fejlesztés Mission 500 néven futott…