Ahogy a Nissan is egy már meglévő autót használ fel (Lada Kalina) a Datsun olcsóautó-márka elindításához, a Volkswagen is egy jól bevált autóval indítja majd el az egyelőre csak Tantusként emlegetett olcsóautó márkáját. De szó nincs MQB-ról vagy modern technikáról, az 1983 óta szolgáló Golf II-es alapját veszik elő. Egészen pontosan nem állnak le vele, hiszen a Volkswagen Jetta némileg módosított megjelenéssel – hosszabb orral és farral – még mindig készül Kínában.
Minderről egy újságnak adott interjúban beszélt Qin Huan Ming, a FAW-VW vegyesvállalat alelnöke. Egészen pontosan a kínai partner javasolta azt a németországi központnak, hogy a PQ32-es padlólemezt használják fel az új, hivatalosan még névtelen olcsóautó-márkához.
A kínaiak javaslata szerint négy típussal kellene indítani a márkát: két lépcsős hátú autó, egyterű a családoknak és egy haszonjármű. Az nem ismert, melyek kapják ezek közül az antik technikát. Az azonban biztos, hogy 450-800 000 autós éves kapacitású üzemben készülnének az új olcsóautók. Az előrejelzések szerint 2-3 éven belül már évi 3,5 millió olcsóautót értékesítenek majd Kínában, elsősorban olyan vidéki városokban, ahol csak most indult be az ipar fejlődése, és most veszik majd első autójukat a magánemberek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!