Nem sokkal azt követően, hogy a Kia bejelentette a Sportage frissítés legfontosabb hozadékát, a dízelmotorhoz párosított lágy-hibrid hajtást, a Hyundai is követte a példát és bejelentette az európai Tucson-frissítést, ahol szintén a 2,0 literes dízelhez adják a lágy-hibrid hajtást, ami a szabványos mérési ciklus alapján 7%-os megtakarítást ígér.
A villanymotor 16 lóerős, de mivel csak alacsony fordulaton segít az erőforrásnak a hajtásba, a csúcsteljesítmény – 186 LE – változatlan. A fedélzetre kerül még egy 0,44 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor is, ahová a lassításkor visszatermelt energiát táplálja a villanymotor. A segítség a szabványos ciklus szerint 7%-os üzemanyag-megtakarítást jelent a kézi váltós, összkerékhajtású kivitelnél, a 2,0 literes dízelhez ezen kívül még új fejlesztésű, nyolcfokozatú automatikus váltó is párosítható.
Második körben (2019 tavasz) az 1,7-es váltó 1,6-os dízelhez választható lesz a 48V-os, a motorhoz szíjjal csatlakozó villanymotort használó hibrid hajtás. Júniusban indul a felfrissített modell sorozatgyártása, amely az átfésült megjelenésen kívül immár az Euro 6d Temp szabványnak megfelelő erőforrásokat is hoz.
„A legjobban fogyó modellünkhöz kifejlesztett, új, lágy-hibrid hajtáslánc rendszerünkkel tovább bővítjük a vállalat villamosítási stratégiáját, hogy a tiszta technológiákat még több ügyfél számára elérhetővé tegyük” – mondja Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe Marketingért és Termékekért felelős alelnöke.