Az E-GMP villanyautó-alapra felépített első autók, a Hyundai Ioniq 5 és a Kia EV6 is nagyra nőtt modellek, de még ezeknél is nagyobb autókkal készülnek a koreaiak. Mindkét márka 2024-ben kezdi majd meg a kínálatukat megkoronázó villanymotoros szabadidő-autók forgalmazását, a Los Angelesi Autószalonon bemutatott tanulmányok jóvoltából pedig egész jó képet alkothatunk a várható autókról – persze azt hangsúlyozzák, hogy a műszaki tartalomban még lehet változás, illetve hogy a külső-belső megjelenésen is csiszolnak még.
A Hyundai Seven nevű óriás szabadidő-autóról nem árulnak el sok számot, a méretek közül csak a tengelytávolságot ismerjük, ami 3,2 méterrel nagyon hosszú. Különleges belsőt ígérnek a szabadon alakítható ülés-elrendezéssel, akár három sornak is jut kényelmesen hely, a vezetőülés se biztos, hiszen önvezető járműről lévén szó az emberi beavatkozást lehetővé tevő kezelőszervek csak szükség (ha valaki úgy akarja) jönnek elő. A hűtődoboz már nem számít újdonságnak, a cipő-frissítő fiók azonban párját ritkítja az autók világában.
Az igazi különlegességet a higiéniai koncepció jelenti, a szöveteket antibakteriális hatású anyaggal kezelik, a szellőzőrendszer kialakításánál az utasszállító repülőgépeket vették alapul. A megszokott rendszer szerint is tud működni, azaz elöl jön be a friss levegő és hátul távozik az elhasznált, de az is választható, hogy fentről érkezik a friss levegő, amit alul szív ki a rendszer; az elektronika érzékeli a jármű mozgását, és képes csökkenteni az utasok levegőjének keveredését. A jármű bezárását követően ultraibolya fénnyel sterilizálja a felületeket a Hyundai Seven, amelynek akkumulátora 350 kW teljesítményű töltést képes fogadni és a hatótávolság meghaladja a 483 km-t.
A Kia EV9-es újdonsága, hogy a tigrisorr-kialakítás már digitális kijelzőt jelent a meglepően szögletes vonalvezetésű karosszéria elején. Itt már az alapvető méreteket is elárulták, tehát a karosszéria hossza 493 cm, szélessége 206 cm, magassága 178 cm, a tengelytávolság 310 cm – tehát 10 cm-rel elmarad a Hyundai Seven-től. A technikáról annyit mondanak, hogy a maximális töltési teljesítmény 350 kW, és a hatótávolság meghaladja a 483 km-t.
Üvegtető alkotja a plafont, a gyáriak szerint a nappal beáramló természetes fény – legyen szó akár ködös őszi reggelről – jókedvre deríti az utasokat, akik egy sokoldalúan alakítható beltérben foglalhatnak helyet. A kormány itt is csak szükség esetén ugrik elő, a műszerfalon egy szuperszéles, 27 colos képátlójú monitor tájékoztat és segít a kényelmi- és médiarendszerek, valamint a szellőzés kezelésében.
Három üzemmódja van a beltérnek, az Active Mode esetén a haladást igyekszik kényelmesebbé tenni az autó, Pause Mode választásakor egymással szembe fordulnak az ülések, a második sor üléseiből asztal lesz és kész is a társalgó. Az Enjoy Mode parkolásnál aktiválható, ilyenkor minden a kényelmes időtöltést szolgálja – miközben a töltés befejezésére várnak az utasok. A három év múlva érkező Kia EV9 várhatóan kitart a klasszikus, három üléssoros elrendezés és a hagyományos kezelőszervek mellett.