Hat generációnyi múltra tekint vissza a Lexus ES sorozata, azonban mifelénk eddig csak szürkeimport útján jutott el, hiszen Európában egészen mostanáig a hátsókerékhajtású GS-t kínálták a japánok. Most belátták, hogy az ügyfelek tökéletesen jól elvannak elsőkerékhajtással is, ezért mostantól mi is a keresztmotoros felépítés okán tágasabb utastérrel rendelkező ES-t kapjuk majd a Lexus márka nagyautójaként.
Az első sajtóközlemény alapján az EU-ban ES300h-ként, új fejlesztésű benzin-elektromos hibrid hajtással kínálják majd decembertől az autót, a belső égésű motor 2,5 literes négyhengeres, a rendszerteljesítmény 218 lóerő, a szabványos fogyasztás 4,7 l/100 km. Oroszországban és a környező régióban 3,5 literes V6-os, illetve 2,5 és 2,0 literes négyhengeres benzinmotorral is választható lesz. A hathengereshez és a nagyobb négyhengereshez új fejlesztésű, nyolcfokozatú automatikus váltót párosítanak.
Nagyon ráfeküdtek a megfelelő vezetési élményre a mérnökök, a független, többlengőkaros hátsó felfüggesztésnél a hátsó ülés mögött V alakú karosszéria-merevítőt építenek be, az elektromos kormányszervo motorja közvetlenül a fogaslécnél helyezkedik el. Az F Sport modelleknél még elektronikusan változó lengéscsillapítás is van a fedélzeten. Utóbbinál egyébként nem csak a vérmesebb spoilerek dobják fel a megjelenést, az utastérben a valódi fém betéteket a japán szamurájkardok készítésénél alkalmazott technikával állítják elő, egyedülálló belső hangulatot teremtve ezzel. Alaphelyzetben bambusz és Shaimamoku fa-betétek találhatóak a műszerfalon.