A múlt héten még csak arról volt szó, hogy némi feszültség támadt a Mercedes és Franciaország között, mivel utóbbi nem ismerte el az Uniós jogszabályokkal ellentétesen kiadott német típusbizonyítványt, és megtagadta a gyár egyes típusainak – Mercedes A- és B-osztály, CLA és SL roadster – forgalomba helyezését. És tájékoztatta az Európai Bizottságot a visszás helyzetről.
Nos, jelen esetben nem is őrölnek olyan lassan a bürokrácia malmai, ugyanis az Európai bizottság alig egy héttel később már állást is foglalt az ügyben, mégpedig Franciaország – és a közösségi jog betartása mellett – tették le voksukat. Antonio Tajani, az EU Bizottság ipar- és vállalkozásfejlesztési ügyekért felelős alelnökének keddi nyilatkozata szerint „Jelenleg az európai piacon ennek a gyártónak olyan termékei is kaphatóak, amelyek a Bizottság előzetes elemzése szerint nem felelnek meg típusbizonyítványuknak.” További vizsgálatokat indítottak az ügyben, például az illetékes német hatóság tevékenységét is alaposan átnézik. Nem tudni, mi lesz a nem a közösségi jognak megfelelő típusbizonyítvány alapján már forgalomba helyezett autókkal, azt sem tudni, megtiltják-e a további autók forgalomba helyezését, és ha igen, mikortól. A Daimler egyébként a német Kraftfahrtbundesamt által kiadott típusbizonyítványra hivatkozik védekezés -képpen, de pont ennek a papírnak a jogszerűségével van baj. Az esetleges negatív döntés érzékenyen érinti a kecskeméti Mercedes gyárat, hiszen annak mindkét autója, a B-osztály és a CLA is még a régi fajta hűtőközeggel dolgozó légkondicionálóval készül.
A rendszer átalakítása az új R1234yf hűtőközeg fogadására/használatára pár hónapot biztosan igénybe vesz. Több autógyártó is tiltakozott a Honeywell által kifejlesztett klímabarát, de tűzveszélyes hűtőközeg ellen, de a Mercedes kivételével mindenki betartja a törvényt. Az R1234yf mellett egyébként CO2-t is lehet használni hűtőközegnek, egy ilyen légkondicionáló autónként az elemzők számítása szerint mintegy 50 euró többletköltséget jelent a gyárnak – ezt spórolta meg a Mercedes azzal, hogy kitartott a régi R134a hűtőközeg használata mellett.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!