A kupét követően a vászontetős kabrió lesz a BMW 8-as sorozat második változata, a GranCoupé tehát csak harmadikként érkezik. A nyitott autó tesztelésének végső fázisa most kezdődött az Egyesült Államok nyugati partvidékén, a Las Vegas környéki utakon és a Halál-völgyben – az Autó-Motor olvasói már láthatták álca nélkül is az újdonságot. A sivatagi hőségben végzett megmérettetések nélkülözhetetlen információkkal szolgálnak a mechanikai és az elektronikai berendezések megbízhatóságáról, még a legextrémebb időjárási körülmények közepette is.
A több mint 50 Celsius fok hőmérséklet, az extrém mértékű porképződés, a Las Vegas Boulevard nyüzsgő forgalmi helyzetei, a kaliforniai Mount Whitney körüli kavicsos utakon is helyt kell állnia a 8-as kabriónak. A Halál-völgy időjárása gyakorlatilag alkalmatlan kabriózásra, a Mojave-sivatag nemzeti parkjának kínzó hősége és extrém mértékű szárazsága azonban ideális tesztelési feltételeket teremt. A bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei hosszú órákra a tűző napra állítják az új BMW 8-as Cabrio prototípusát, hogy aztán részletekbe menően átvizsgálják a fedélzeti elektronikát, a zenerendszert, a vezetést támogató rendszerek különféle érzékelőit és kameráit, a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziójának kijelzőit, a járműkapcsolati funkciókat, az ülésállítási lehetőségeket, és természetesen az automata légkondicionálót.
Az álcázott prototípus vezérlőelektronikája ezután a Hoover-gát vízerőművénél szembesül a legkeményebb megpróbáltatásokkal, a turbinák által generált rendkívül erős elektromágneses hullámok ugyanis megzavarhatják az elektromos berendezéseket. A sivatagban még a tetőmozgató mechanika porállóságát is vizsgálják. Ezeken kívül még az északi sarkkörtől 56 km-re délre található svédországi Arjeplogban, a dél-franciaországi Miramas tesztközpontban és a Nürburgringen is tesztelik a BMW 8-as kabrió prototípusokat.