A Continental idén ünnepli 140. születésnapját, a céget 1871. október 8-án alapította meg „Continental-Caoutchouc- und Gutta-Percha Compagnie“ néven részvénytársaságként kilenc hannoveri bankár és nagyiparos. A Continental jelenleg 155.000 főt foglalkoztat 45 országban és 26 milliárd eurós árbevételével a világ vezető autóipari beszállítói közé tartozik. A Magyarországon 1998 óta hét gyáregységével végez gyártó- és szoftverfejlesztési, valamint gumiabroncs értékesítési tevékenységet. A hazánkban csaknem 6200 munkatárssal jelen lévő Continental eddig több mint 200 millió eurót fektetett be Magyarországon.
A Continental hazai termékpalettájába járműipari légrugó rendszerek, ipari flexibilis csőkötő elemek, szállítószalag rendszerek, olajipari tömlők, hűtő-, fűtőcsövek, üzemanyag tömlők, elektronikus vezérlésű fékrendszerek, továbbá olyan innovatív termékek tartoznak, mint a hibrid meghajtó rendszerek elektronikai vezérlőegységei, a kormánymű-vezérlőrendszerek és az EBS fékvezérlő elektronikák. Magyarországon a Continental Nyíregyházán, Szegeden, Vácott, Makón, Budapesten, Veszprémben működtet gyártóegységeket. Ez utóbbiban nemcsak gyártási, hanem a jelentős technológiai és termékfejlesztési tevékenység is folyik, amelyet a közeljövőben tovább szeretnének bővíteni.
Egészen a kilencvenes évek végéig a gumigyártás volt a meghatározó, 1998-ban az ITT Industries Automotive Brake & Chassis (Alfred Teves) területének megvásárlása történt meg, ezzel a Continental a futómű és fékrendszerek feljesztésének és gyártásának területén szerzett fontos pozíciót. Ezt követte 2001-ben a Temic nemzetközi elektronikai szakvállalat megszerzése a Daimler-konszerntől, majd a Motorola autóelektronikai üzletágának megvásárlásával tevékenységeit 2006-ban többek közt a telematika terén bővítette. A Siemens VDO Automotive átvételével, mely a vállalat történetének eddigi legnagyobb akvizíciója volt, a Continental világviszonylatban is az autóipari beszállítók top-ligájába lépett, ezzel egyidejűleg pedig tovább erősítette piaci pozícióját Európában, Észak Amerikában és Ázsiában.
A Continental a világon elsőként fejlesztett ki profilabroncsokat autókhoz (1904), levehető kerékpántokat túrakocsikhoz (1908). Az elektronikus stabilitás szabályozást (ESC) iránymutató biztonsági rendszerként szintén a Continental jelentette be szabadalmazásra 1995-ben, sorozatgyártását pedig 1998-ban kezdte meg. A világon elsőként kezdte meg az autókban alkalmazott lítiumion-telepek sorozatgyártását 2009-ben.