A GM, a Ford és a Ram a legnagyobb észak-amerikai pickupjaiban dízelmotorokat is kínál, mostanáig a GM volt a harmadik helyen, amely egy ideje nem nyúlt már a 6,6 literes lökettérfogatú V8-as Duramax-motorhoz. Most azonban a turbódízel alkatrészeinek 90 százalékát kicserélték vagy módosították, aminek eredményeként 445 LE/1234 Nm lett a teljesítménye – korábban 397 LE/1037 Nm-t tudott az Isuzu-gyártású motor.
Vákuumos helyett immár elektronikusan vezérelt a változó geometriás turbófeltöltő, amely már 780 °C fokos hőmérsékleten tud tartósan dolgozni. Megerősítették a blokkot, újak a hengerfejek, a főtengely, a dugattyúk és a hajtókarok – 20 százalékkal növelték az égési csúcsnyomást. Több levegő jut a motorba annak köszönhetően, hogy a motorháztetőn kialakított nyíláson keresztül (is) lélegzik. A közös nyomócsöves rendszer immár 2000 bar-os nyomáson dolgozik, egy ciklus alatt 7 befecskendezést hajt végre. A motorhoz csatlakozó Allison A100-as automatikus váltót is meg kellett erősíteni a nagyobb nyomaték miatt.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!