A hatvanas évek második felében a Ford szponzorálta a Lotus F-1 csapatot, amelynek a mérnökei kifejlesztették azt a V8-as blokkot, ami aztán másfél évtizeden át dominálta az F-1 világát (12 egyéni és 10 konstruktőri világbajnoki cím), de az Indycarban és a CART szériában is meghatározó volt több mint egy évtizedig. A sors fintora, hogy a gyártást végző műhely után Cosworth DFV néven lett ismert az erőforrás. Ennek a hangját vették alapul a Lotus hamarosan érkező, 2000 lóerős villanymotoros szuperautójának, az Evijának a menetzajához.
Patrick Patrikios zeneszerző-producer a gyáriakkal együtt választotta ki a Cosworth DFV blokkot először használó versenyautót, a Lotus Type 49-est kiindulási alapnak, majd elkezdte eltorzítani a szívó V8-as hangját. Ahogy elkezdte lelassítani a visszajátszást, úgy kezdett egyre jobban hasonlítani a hang ahhoz, amit a 2000 lóerős szuperautó hajtáslánca generál nagy tempónál. A menetzaj mellett az irányjelző-kattogásnak és az övbekapcsolásra figyelmeztető jelzésnek is egyedi hangot készített a Patrick Patrikios, mert nem csak az Evija, de a Lotus összes jövőbeli villanyautója is ezeket a digitális hangokat hallatja majd.