A Ford már évekkel ezelőtt tudatta az emberekkel, hogy igenis utódot kap majd a Fusion, hiszen már az Oltcit gyár megvásárlása és több százmillió eurós modernizálásakor elmondták, hogy a Transit/Tourneo Connect mellett ez az autó fog készülni Romániában.
Hogy pontosan mikor indul meg a sorozatgyártás, még nem ismert, de olyan sokat már biztos nem kell várnunk az újdonságra, főleg, hogy a Genfben bemutatásra kerülő B-Max tanulmány igen közel áll a végleges változathoz. Lényegében csak egy B oszlopot kell beleképzelni az előre nyíló első- és a hátsó tolóajtók közé, és máris kész a végleges B-Max. Ez egyben azt is jelenti, hogy szemlátomást kifogytak az ötletekből a formatervezők, hiszen lényegében nem csináltak mást a Ford fejlesztőmérnökei, mint egy kicsit összenyomták a C-Max kompakt egyterűt.
Az eredmény egy ötajtós, ötszemélyes jármű, amely átlagosnál magasabb építése miatt várhatóan képes lesz egy kisebb család szállítási igényeit kielégíteni. Extra méretű tárgyak szállítása esetén még az anyósülés támlája is ledönthető, ilyenkor akár 2,35 méter hosszú dolgokat is be lehet zsúfolni a beltérbe. Mindezek mellett a négy méter körüli hosszával városban is könnyen kezelhető marad az autó.
A motortérben is a dowsizing az uralkodó téma, ennek megfelelően a Ford még sorozatgyártásban nem kapható, egyliteres, soros háromhengeres EcoBoost turbómotorját szerelték oda, amelynek erejét hatfokozatú, dupla kuplungos váltó továbbítja az első kerekek felé. Erről az erőátvitelről annyit tudni jelen pillanatban, hogy elérhető lesz majd ugyan a sorozatgyártású B-Maxhoz is, de nem a kezdeti időszakban.