A 2013 után gyártott Ford Police Interceptor Utility, azaz az Explorer szabadidő-autóból épített rendőrautók képesek fertőtleníti a belső terület egy szoftverfrissítést követően azzal, hogy legalább 56°C-ra fűtik fel utasterüket, és 15 percen keresztül tartják ezt a hőmérsékletet. A New York-i rendőrség részéről merült fel az igény a járőrautók fertőtlenítésére, amelyre válaszul a Ford fejlesztőmérnökei az Ohio State University kutatói segítségével határozták meg a fűtés paramétereit (hőmérséklet, időtartam) az utastérben használt anyagok és felületek ismeretében.
A hagyományos fertőtlenítési eljárás kiegészítéseként ezzel a hőkezeléssel teljesen fertőtlenített utasteret lehet elérni azzal, hogy olyan helyeken is hatásos a fűtés, ahová a kézileg alkalmazott fertőtlenítőszerek nem képesek eljutni.
Nem túl környezetbarát ez az egészségvédelmi megoldás, hiszen ez a felfűtés azzal jár, hogy a rendőrautó negyed órán keresztül megemelt fordulaton járatja az erőforrását. A megkülönböztető jelzés egyedi villogásával jelzik a fertőtlenítési folyamatot, nehogy a forró utastérbe véletlenül beüljön valaki, a fűtési ciklus végén aztán a szellőzőrendszer aztán visszahűti az utasteret.