Japánban már áprilisban a kereskedésekben lesz a Honda Vezel, vagy ahogy nálunk forgalmazzák HR-V szabadidő-autó új generációja, a több mint 7 éves modellciklus mutatja, hogy a vásárlók eddig is elégedettek voltak a járművel – a 3,84 millió darabos eladás alapján évi közel félmilliót értékesítettek belőle. Ennek megfelelően ami jó volt, az nem változott, tehát maradt a méret és a padlólemez, de teljesen átalakult a megjelenés.
Ha nem is szögletesebb, de egyenesebb vonalú a karosszéria, a hűtőrács egyszerűen pár rés az autó színrefújt orrán. Emelkedő- helyett vízszintesek a vonalak, de azért megtartották az eddig is használt, a hátsó ablak sarkába rejtett kilincseket. Üléspróba még nem volt, de állítólag az összes helyről a korábbinál jobb a kilátás. Nagy méretű üvegtető is rendelhető, ami rengeteg fényt enged az utastérbe, ahol megtartották a „mágikus” hátsó ülést, tehát igény szerint lehajtható a támla vagy felemelhető az ülőlap attól függően, milyen tárgyat akar szállítani az ember. Megnövelték a csomagtérnyílás méretét, és elektromos mozgatás is elérhető.
A műszerfal is letisztult megjelenésű, a legújabb Honda Connect fejegység kerül középre, a Honda e-ből megismert szolgáltatásokkal, például – amíg tart a jogosultság – automatikus térképfrissítéssel és távoli hozzáféréssel. Különleges megoldás a műszerfal szélén elhelyezett, fejreállított L alakú két légbeömlő, amelyek az oldalablakok mellett légfüggönyt tudnak létrehozni, ami nyáron a meleget, télen a hideget tartja távol az utasoktól. A Honda Sensing csomagba tartozó vezetőtámogató rendszerek sora bővült, illetve a meglévőké fejlődött.
A Jazz-ből ismert, 1,5 literes benzinmotort használó e:HEV öntöltő hibrid rendszert kapja a Vezel/HR-V is, azonban az eltelt pár hónap alatt máris továbbfejlesztették azt. Állítólag még finomabb, villanyautó-szerű működést nyújt, mert erre vágynak a mai vásárlók, de a gyakorlatban is van változás, hiszen a fékenergia-visszatermelés mértéke immár négy fokozatban állítható. Szabadidő-autóról lévén szó összkerékhajtású változat is lesz – legalábbis Japánban –, amely hagyományos, elektronikusan vezérelt osztóműves, kardántengelyes megoldás; a mérnökök szerint a hátsó villanymotorral megvalósított rendszerek csak játéknak jók, zord időjárási körülmények között bizony szükség van a jól bevált megoldásra.