Átalakul a Ford Fiesta motorválasztéka, hogy csökkenjen a típus flottafogyasztása. A benzines az 1,0 literes háromhengeres turbó alapáron hengerlekapcsolással spórol. A 125 lóerős hagyományos változathoz kérhető felár ellenében az új fejlesztésű, hétfokozatú duplakuplungos váltó, a 48V-os lágy-hibrid rendszerért felárat kérnek 125 lóerőnél, alapfelszerelés 155 lóerőnél; ezenkívül még egy 95 lóerős alapszint van. A dízelkedvelőknek az 1.5 TDCi 85 lóerős változatát kínálják.
Az átalakult motorválasztékkal egyszerre jelenik meg a Fiesta kínálatban a távolságtartó tempomat, amely a duplakuplungos váltóval akár megállásáig képes lefékezni az autót – és ha 3 másodpercnél rövidebb az állásidő – magától újra elindítja azt; egyébként a kormányon kell egy gombot megnyomni vagy meg kell pöccinteni a gázpedált ehhez. A feláras SYNC3-as fejegység kezelését úgy tették könnyebbé, hogy a grafikus felületen megnövelték a gombok méretét. A parkolósegéd már nem csak párhuzamosan, de merőlegesen is meg tud állni, elérhető hátsó forgalomfigyelő aktív fékezéssel, a Fiesta Active-nál van két új üzemmód, az eddigi Normál, Eco és Csúszüs út mellé jön a Sport és Csapás-mód, a B&O hifi mélynyomóját pedig áthelyezték, így a hifi mellé már pótkereket is lehet rendelni.
A Fiesta Van haszonjárműnél csak a 125 lóerős teljesítménnyel érhető el a 48V-os lágy-hibrid rendszer, amelynél a villanymotor alacsony fordulaton 50 Nm-rel segíti a belső égésű motort, nagy fordulaton pedig tartósan 24 Nm-rel járul hozzá a haladáshoz. A lágy-hibrid Fiesta Van kifejezetten a dízel behajtási övezetekre gondolva készül, a raktér marad 1 m3, a terhelhetőség 531 kg-ra csökken.