Lenyűgözte a Fiat kéthengeres benzines turbómotorja az Év Motorja zsűri tagjait, rögtön megszavazták a legjobb új, a legjobb zöld és a legjobb egy liter alatti motornak.
A BMW továbbra is magabiztosan őrzi a helyét, az 1,4-4,0 liter közötti kategóriákba csak az Audi öthengeres turbómotorja tudott befurakodni. Utóbbi különlegessége, hogy azt Győrben gyártják, és csak olyan autókba építik be, amelyeket szintén nálunk szerelnek össze. Említést érdemel még a Volkswagen 1,4 literes, turbós-kompresszoros feltöltésű négyhengeresre, amely megőrizte elsőségét. A Ferrari 458 Italia 4,5 literes V8-asa kisajátította magának a skála felső végét.
Az Év Motorja 2011 eredménye
Legjobb új motor Fiat TwinAir (85 LE, 500) Legjobb zöld motor Fiat TwinAir (85 LE, 500) Legjobb nagyteljesítményű motor Ferrari 4,5 liter V8 (570 LE, 458 Italia) 1 liter alatt Fiat TwinAir (85 LE, 500) 1,0-1,4 liter Volkswagen 1.4 turbó-kompresszor (140-185 LE, Audi A1, Seat Ibiza, Seat Alhambra, Skoda Fabia, VW Polo, Golf, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Scirocco) 1,4-1,8 liter BMW 1,6 turbó (184-211 LE, Mini) 1,8-2,0 liter BMW 2,0 biturbó dízel (204 LE, 1-es, X1) 2,0-2,5 liter Audi 2,5 turbó (340 LE, TT RS, RS3) 2,5-3,0 liter BMW 3,0 biturbó (306-340 LE, 1-es, 3-as, 5-ös, 6-os, 7-es, X3, X5, X6, Z4) 3,0-4,0 liter BMW 4,0 V8 (420 LE, M3) 4,0 liter felett Ferrari 4,5 liter V8 (570 LE, 458 Italia)