1976-ban készítettek homologizációs célra 400 darab Abarth 131-est, amelyekkel a következő években sikeresen versenyeztek a ralipályákon, 1980-ban Walter Röhrl egy ilyen autóval lett rali-világbajnok. Gyári versenyautóként 40 évvel ezelőtt volt az utolsó szereplése a legendás autónak, erre az évfordulóra emlékeznek a most bemutatott Abarth 695 Tributo 131 Rally nevű, 695 példányra limitált szériával.
A motortérben az 1,4 literes turbómotor dolgozik, teljesítménye 180 lóerő, nyomatéka 250 Nm, ami 6,7 másodperces 0-100 km/óra sprintre és 225 km/órás csúcssebességre elég. A váltó 5 fokozatú kézi kapcsolású vagy 5 fokozatú robotizált lehet. A Koni FSD lengéscsillapítók mellett elöl 4 dugattyús nyergeket és 305 mm-es belső hűtésű tárcsát, hátul 240 mm-es tárcsát használó Brembo fékrendszert is adnak.
Az Abarth 695 Tributo 131 Rally limitált széria megjelenését a Rally Kék/fekete kétszínű fényezés, az esztergált felületű 17 colos felnik teszik különlegessé, a Record Monza Sovrapposto kipufogórendszer a az eddigi Record Monza továbbfejlesztésével született, ugyanazt a hangélményt adja, de oldalanként két-két, egymás feletti kerek végződést kap. A tetőspoilert 0-60° közötti tartományban, 12 pozícióban lehet rögzíteni, legmeredekebb állásában 200 km/órás tempónál 42 kg leszorító-erőt termel. Extraként egyszínű Rally Kék vagy Record Szürke fényezés is választható.
Ez az első Abarth, amely tele van különleges részletekkel, a 131 Rally raliautó körvonalát a külső grafikán, a kagylóülések bőrkárpitján, a műszerfal Alcantara-bevonatán is fel lehet fedezni, a Sabelt ülések kék betétet és díszvarrást kapnak.