A félvezetőhiány jelentős lassulást okozott a világ autógyártásában, és most egy, még ennél is komolyabb hatású nyersanyag-hiányra figyelmeztetnek az elemzők. A magnéziumot nem önmagában, hanem jellemzően alumínium ötvözőanyagaként használják az autóiparban gyakorlatilag mindenre – karosszériaelem, motorblokk, futóműalkatrészek, felnik, satöbbi –, nincs autó alumínium nélkül. Magnézium nélkül pedig nincs alumínium, és a dolog jelen állása szerint decemberre elfogyhatnak a magnéziumkészletek – figyelmeztet a Barclays elemzője.
A magnézium-világpiac 85%-át Kína látja el, az energiaintenzív folyamat áldozatául esett az ország energiaválságának, azaz központilag leállították az ipar működését, hogy a lakosság energiaellátását biztosítani tudják. A magnéziumipar központja Yulin városa, az 50 magnéziumöntödéből 35-öt leállítottak, a fennmaradó 15-nél a termelés jelentős korlátozását írták elő – egyelőre az év végéig, de könnyen lehet, hogy meghosszabbítják a leállást. Gyakorlatilag csak a helyi igényeket látják el, exportra nem jut magnézium.
Az európai készletek novemberig elegendőek, a problémát az jelenti, hogy a magnézium önmagában erősen korrozív anyag, korlátos ideig lehet csak tárolni. Ha leáll az utánpótlás, kiürülnek a raktárak, leáll az autóiparban használt alumíniumötvözetek gyártása, és ennek következtében az autógyártás is. Jelenleg heti 20-40%-kal emelkedik a magnézium ára.