A jelenlegi tulajdonos Mahindra&Mahindra már korábban elengedte a Ssangyong autógyár kezét, mondván oldják meg a piacról a finanszírozásukat, a dél-koreai cég pedig az előre menekülést választotta azzal, hogy aktívan elkezdett vevőket keresni és a közeljövőben várható új modelljeiről is közreadott pár vázlatrajzot. Nos, ha minden a hírek szerint alakul, a jövő héten új tulajdonoshoz kerülhet a Ssangyong, források szerint ugyanis lezárult a folyamat, és már csak az adásvételi szerződés aláírására van szükség ahhoz, hogy az Edison Motors nevű dél-koreai cég legyen az új tulajdonosa a személyautó-gyárnak. Utóbbit azért muszáj kiemelni, mert a vevő jelenleg földgázhajtású és elektromos autóbuszokat gyártó vállalkozás, amely be akar lépni a személyautók piacára is, és ezzel a hírek szerint 223 milliós akvizícióval rögtön komoly szereplő lesz a piacon, hiszen a Ssangyong már kifejlesztette például az elektromos Korando e-Motion-t, működő autógyára és értékesítési hálózata is van.
Az Editon Motors egyébként karbon karosszériás (teherhordó váz és külső panelek) elektromos buszokat gyárt a tetőre helyezett akkumulátor-csomaggal, a karbon-alkatrészek terén autóipari beszállítóként is működnek, a buszok kapcsán vannak tapasztalataik nagy teljesítményű elektromos hajtásokkal és nagy kapacitású akkumulátorokkal. 1 tonna hasznos teherbírású akkumulátoros-elektromos teherautó-prototípust is építettek már meglévő konstrukció módosításával. A cég főbb vonalakban felvázolta, hogy Smart S néven akar piacra dobni egy három hajtómotoros, 653 lóerő rendszerteljesítményű villanyautót, a 100 kWh kapacitású akkumulátor pedig 800 km feletti hatótávolságot biztosít majd. Az Edison Motors kinyilatkoztatott célja, hogy legyőzze a Tesla Motorst, ehhez pedig elengedhetetlen a személyautó-piac meghódítása is.