Mi értelme az olyan csomagtérnek, amelyet csak részletekben lehet megpakolni? Tette fel valaki a kérdést a Hyundai fejlesztőrészlegén, és ennek az örök dilemmának az lett a megoldása, hogy a lehető legnagyobb méretű csomagtérnyílást készítették a Santa Fe szabadidő-autó új generációjának, ami aztán alapvetően meghatározta a dobozforma külsőt is. Ha már a rakodásnál tartunk: a hátsó ajtók mögötti tetőoszlopon kihajtható kapaszkodókat is kialakítottak, így aki a tetőn szállított poggyászhoz akar hozzáférni, vagy épp a tetősátorba akar bemászni, annak biztos fogása legyen.
Az egyenes vonalak mellett a H-motívum a meghatározó, ilyen nappali menetfény került a fényszórókba, ilyen a hátsó lámpa betétje, de ez a betű felfedezhető az első-alsó légbeömlő fényezett betétjén. Az utastérben az egyenesek mellett a téglalap a visszatérő elem, a H-betűt itt a hangulatfény rajzolja ki. A nagypanelos műszerfalhoz (2 darab 12,3 colos képernyő ívelt üveg mögött) tartozik még néhány fizikai kapcsoló a rádió vezérlésére, a klíma külön érintőképernyős panelt kapott ez alatt, és a terepfunkciókhoz is vannak dedikált kapcsolók – már ha az ügyfél befizet az összkerékhajtásra.
Mivel akár kempingezésre is használható (tetősátorral) a Hyundai Santa Fe, tele van praktikus tárolókkal a belső. A két első ülés között például rengeteg töltési lehetőséget találunk, az indukciós töltőben egyszerre akár 2 telefon is elfér, a könyöklő alatti tároló fedelét kettős zsanérral látták el, így az elölről vagy hátulról is felnyitható. A kesztyűtartóban UV-C megvilágítás segít apróbb tárgyak sterilizálásában. A hátsó üléssorok a padlóba hajthatóak, de érdemes megjegyezni, hogy a 6 személyes (a középső sorban 2 fotel) elrendezésnél ilyenkor nagy lyuk tátong a padló közepén, a 7 személyes kivitelnél nincs ilyen probléma támladöntést követően. A 3. sorban azzal javítják a helyzetet, hogy a padlóhoz képest 3 centivel magasabban (282 mm) van az ülőlap, és még emellett is 69 mm-rel (958 mm) növelték a fejtér méretét.
A lehető legtöbb helyen igyekeztek környezetbarát anyagokat használni, az üléseknél használt műbőrt olyan anyagokból készítették, hogy a kisgyermekekkel való érintkezésnél se veszélyes. A külsőnél is vannak környezetbarát anyagok, a karosszériadíszeket olyan fekete festékkel vonják be, amelyhez egyébként hulladéknak számító karbonport használnak, az Észak-Amerikai piacon kínált Ecotronic Gray fantázianevű fényezésben megégetett bambusz adja a szín különleges árnyalatát.
A Hyundai Santa Fe 4 hajtáslánccal készül, de ezek közül nem minden jut el minden piacra. Az alapmotor a 2,5 literes szívó 4 hengeres (194 LE/251 Nm), majd ennek turbós változata következik (281 LE/430 Nm), ezenkívül az 1,6 literes turbómotort használó öntöltő (HEV) és hálózatról tölthető hibrid (PHEV) hajtás is elérhető lesz – utóbbiak rendszerteljesítményét még nem közölték, várhatóan fejlesztenek az elektromos rész tudásán az aktuális változathoz képest. A szívómotor 8 fokozatú automatikus váltót használ, a turbómotor 8 fokozatú duplakuplungosat, a hibridek 6 fokozatú automatát, az összkerékhajtás minden esetben feláras. Az új Hyundai Santa Fe világpremierjén már egy képet is mutattak a fokozott terepképességű XRT tanulmányról, ami a gyár szerint a vadkempingezők igényeit messzemenően kielégítő változatot mutat – erről majd később lesz bővebb információ.