A Csendőr-filmek tették halhatatlanná az egyébként nagyon is halandó – a gyúlékony műanyagból készült karosszéria miatt Németországban nem forgalmazhatták – Citroën Méharit, amely a 2CV technikáját ötvözte nagyon nyitott felépítménnyel. 1968-1987 között 144 953 darabot készítettek belőle, és még a francia hadseregben is rendszeresítették – az összkerékhajtású változatot a civilek is megvásárolhatták.

Linda Jackson, a Citroën márka vezetője az Automotive News Europe újság által szervezett kongresszuson beszélt arról, hogy a márka új pozicionálása miatt szükség van vidám autókra, amelyek boldoggá teszik az embereket. „Talán van hely a Méharinak. Számításba vesszük ezt is” – nyilatkozta a márka irányítója. Ennek egyébként nem mond ellen az a tény, hogy a PSA konszern vezetője, Carlos Tavares radikálisan csökkenteni akarja a modellek számát, a Citroën esetén ez a kínálat jelenlegi 14 autós kínálatának 7-re való csökkentését jelenti 2022-re. A helyzet az, hogy a következő generációs kisautó-padlólemez nagyon sokoldalú lesz, így egy jövőbeli kisautó egy karosszériaváltozataként térhet vissza a nyitott Méhari. A 2CV feltámasztására nincs esély, annak az autónak már leáldozott a kora.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!