A Citroën Type H kisteherautója 1947-81 között készült, és anno még egy kisebb – 500 kg terhelhetőségű – változatot is piacra akartak dobni Type G néven, azonban ezt a projektet leállították, helyette a 2CV dobozos változatát készítették el. Fabio Caselani valósította meg a gyakorlatban Obendorfer Dávid tervét három évvel ezelőtt a Jumper retrós megjelenésével, most pedig az eggyel kisebb méretű Spacetourer/Jumpy számára mutatták be a Type HG elnevezésű átalakítókészletet.
Most a Citroën formatervezői is segítettek a projekt megvalósításában, a gyár jóváhagyásával készül majd limitált számban az átalakítókészlet, amely sokoldalúan alakítható. Lakóautóra, teherszállítóra vagy luxus-felszereltségű személyautóra is rászerelhető, természetesen mindhárom választható karosszériahosszhoz elkészült a készlet.
Az átépítés során nem nyúlnak a műszaki tartalomhoz, illetve a belső térhez sem. Mivel az átalakítás költsége jelentős, várhatóan gazdagon felszerelt modelleknél rendelik meg az átépítést, illetve reklámcélokra fogják használni a Type HG-ket.