Igazából be se indult a dízelprogram a Cadillacnél, az amerikai cég az észak-amerikai piacon akarta forgalmazni a Szentgotthárdon gyártott 1,6 literes motorral szerelt XT4-est, azonban hiába készültek el a fejlesztéssel, az autót már nem dobják piacra azért, mert kérdéses a siker. Azonban nem hagyják teljesen veszni a fejlesztést, Európában piacra dobják a dízel XT4-est. Az USA-ban azonban a dízel helyett a biztos befutónak tűnő, a vásárlók által is elfogadott elektrifikációt helyezik előtérbe, azaz hibrid és elektromos autókat kínálnak.
Valami hasonló történik a Kiánál is, a dél-koreai gyártó egyelőre nem lát fantáziát abban, hogy az Euro 7-es tisztaságú dízelekre pénzt költsön. Egyfelől még nincs meg a bevezetés dátuma és a törvényi határértékeket se véglegesítették, úgyhogy egyelőre senki nem tud felkészülni ezekre az erőforrásokra. Ráadásul mire azok a dízelek napirenden lesznek, a Kia kínálatában már 22 lágy- vagy full hibrid, illetve elektromos autó lesz, ami szerintük bőven elegendő lesz a takarékos vásárlók kiszolgálására.
Annak ellenére nem bízik a dízel jövőjében a Kia, hogy szerinte hamarosan egy kisebb dízel-reneszánsz következik, hiszen a kis lökettérfogatú benzines turbómotoroknál tapasztalható a legnagyobb eltérés a szabványos és a valós fogyasztás között, különösen a vásárlók által kedvelt nagy méretű és tömegű szabadidő-autók esetén, amely újra a hatékony erőforrás felé tereli a vásárlókat.