Nem nagyon tudok újdonságot írni a BMW M4-esről, hiszen járt már nálunk teszten, nem is egyszer, legutóbb a Competition nevű, növelt teljesítményű változatot próbálhattuk ki. Idő közben azonban felfrissítették a 4-es sorozatot, amelynek része az M4-es is, de a változás csak a külsőt érintette: a korábban LED-es hátsó lámpák helyét OLED, azaz organikus LED-del világító darabok vették át, elöl pedig hatszögletes az „angyalszem” gyűrű. Ez vajmi keveset befolyásol az autó viselkedésével, használati élményével kapcsolatban, és igazából a mögöttünk érkezők sem szúrják ki a változást, legfeljebb csak azt, hogy milyen széles sárvédőkkel, milyen sok kipufogócsővel büszkélkedő autó halad előttük…

Nem túl izgalmas a belső, a vezető jobban teszi, ha a külvilágra koncentrál. Fotó: Hilbert Péter

Még mindig dögösen néz ki, erre csak rátesz a BMW Individual műhelyből származó San Marino Blau fényezés, nappal kék, szürkületkor ibolyaszínű, este pedig fekete a karosszéria. A fekete karbon légterelők mellett a nagyméretű karbontető és a leglátványosabb, 666 M jelzésű felnik tették teljessé, már-már fenyegetővé a megjelenést. A valódi fenyegetést nem mi jelentjük, sokkal inkább az úthibák, amelyeket érdemes jó nagy ívben elkerülni, a fekvőrendőrökön fokozott elővigyázatossággal kell áthaladni; nem felhőtlen élmény az M4-essel való közlekedés kis hazánkban.

Ha kell, finom, ha kell vad – ha nem tapossák, nem is fogyaszt sokat

Ha sikerül megfelelő útszakaszt találni, nagyot lehet vele autózni. A kormányzás pontos, a felfüggesztés kemény, de azért vesekő-eltávolításra nem alkalmas, a karbon-kerámia fék elképesztően hatásos és pontosan adagolható. A duplakuplungos váltó is fürgén dolgozik, vagy épp teljesíti a sofőr parancsait, hiszen a volán mögötti kapcsolófülekkel is gigaélmény a tempózás. A 3,0 literes turbómotor alul nyomatékos, imád pörögni, hangja a morgástól kezdve a vad üvöltésig terjed, visszakapcsolásoknál durrogással kiegészítve. Mennyei! …lenne, ha mindezt alapból nyújtaná az M4-es, de nem teszi. A DKG-váltó előválasztó karja melletti kapcsolókkal kell finomhangolni az egyes rendszereket. A motort a teljes hangélmény miatt érdemes élesíteni, a lengéscsillapítókat ellágyítani, a váltónál pedig az arany középút tűnt a legjobb szelekciónak – minden indítást követően végig kell zongorázni a kapcsolókon. Persze felprogramozhatnánk a kormányon lévő M kapcsolóra ezt a konfigurációt, de azt érdemes a „kőkemény” beállításnak fenntartani, ha mégis olyan útszakaszhoz érkeznénk, ahol ki tudjuk használni az autónk és vezetési tudásunk legjavát. Érzésre előbb érjük el saját korlátainkat, mint a technikáét.

Jól tart a támla, de a lyukaktól nem lesz jobb a szellőzés. Tetőablak híján karbon a lemez. Remek a karbonfék, nem fárad

De nem csak azon röpke pillanatok és kilométerek alatt remek választás az M4-es, amíg a szerpentin tart, utazóautóként is beválik. Feltéve, hogy csak ketten használják e célra, ilyenkor nem zavaró a szűkös hátsó lábtér és az oda bejutás nehézkessége (a vastag támla miatt szűk a nyílás), a csomagtér pedig bőséges. Ha nem erőltetik, a 431 lóerős motor nem kér sokat, s a hatótávolság is megfelelő.

Megfelelő helyeken domborodik a karosszéria, látszik, hogy többet tud az átlagosnál

Tetszett
• vezethetőség
• megjelenés
• dinamika

Nem tetszett
• túl sok beállítási lehetőség

Összegzés
Ha kell, utazóautó, ha kell, gumifüstölő versenygép a BMW M4-es. Sajnos a kettő közötti átmenet nem a legegyszerűbb, de ettől eltekintve nem nagyon lehet belekötni a tudásba, ami legalább olyan magas szinten mozog, mint a vételár.

BMW M4 DKG
Összlökettérfogat: 2979 cm3
Hengerek/szelepek: S6/24 biturbó
Max. teljesítmény: 317 kW (431 LE) 5500-7300/perc
Max. forgatónyomaték: 550 Nm 1850-5500/perc
Hossz./szél./mag.: 4671/1870/1383 mm
Tengelytáv: 2812 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1579/1603 mm
Fordulókör: 12,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 1537/503 kg
Csomagtér: 445 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,1 s
Max. sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 11,1/6,7/8,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 11,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 194 g/km
A modell alapára: 24 583 000 Ft (kézi váltóval)
A tesztelt verzió ára: 25 900 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!