A Frankfurti Autószalon egyik bejáratát rögtön a BMW standja követi – én is itt mentem be. Még a sajtótájékoztató előtt jártam itt, az igazán érdekes autók ilyenkor még lepel alatt/eldugva álldogáltak, így gyakorlás képpen azt fényképeztem, amit tudtam. Például az új X5-öst, hogy ellenőrizzem a fényképezőgép beállításait, és erre a képre került rá az emelet egy sarkában elhelyezett példány, ami a 25d sDrive kivitel – ez az egyik nagy durranása az új generációnak, a mindössze négyhengeres, csak hátsókerékhajtású változat.
Legalábbis én ebben a hitben voltam egy darabig, aztán amikor legközelebb arra mentem, már nagyon úgy tűnt, hogy a bajorok legszívesebben felednék a dolgot. Legalábbis eltűnt a pontos modellváltozatra utaló felirat a rendszámtábla-keretből. A kérdéses autó szemmel láthatóan úgy van elhelyezve, hogy ahhoz földi halandó még véletlenül se tud hozzáférni, és a huzat se jellemző azon a környéken.
A BMW tehát szégyelli, hogy “csak” hátsókerékhajtású az autója. Természetesen a BMW Magyarország PR munkatársától szerettem volna hivatalos állásfoglalást kérni a dologról. Először is megköszönte a kérdést, ami szerinte nagyon jó kérdés, az egyik legjobb, amelyet aznap kapott. Nem feltétlenül a legkedvesebb, de hát ezt hívják újságírói szabadságnak. Még a telefonon keresztül is lehetett érezni, hogy nem vágott jó képet a dologhoz, de hát ez egy ilyen szakma, ahol hozzám hasonló alakokkal kell megküzdeni. Úgy öt perc után végül feladta, hogy meggyőzzön engem arról, hogy az nem is úgy van, ahogy azt az objektív látta.
Utólag, jobban belegondolva, és a földszinten kiállított autók alaposabb vizsgálata nélkül arra jutottam, elképzelhető, hogy egyszerűen csak elengedett a ragasztó – talán kétoldalú szalag? – a tábla mögött, amely ezt követően esett le. Ez azonban nem merült fel a telefonbeszélgetés során, én meg már beígértem a cikket. Lehet velem beszélni, csak nem érdemes…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!