Hivatalosan csak 2012 januárjában jelent meg a Mini márka Indiában, már az első márkakereskedés 2012 áprilisi megnyitása előtt 100 megrendelést gyűjtöttek a különböző típusokra, ezért a BMW vezetői úgy döntöttek, hogy a várhatóan legnépszerűbb Countryman típust helyben szerelik majd össze. A Chennai BMW-üzemben alakították ki a megfelelő szerelősort, első Európán kívüli összeszerelő-helyként működött ez egészen mostanáig, amikor is a hivatalos indoklás szerint a modellváltásra készülve álltak le a Countryman gyártással.
A nemhivatalos valóság pedig az, hogy nagyon nem úgy alakulnak a Mini eladások Indiában, ahogy azt remélték a németek. 2012 januárja és 2014 decembere között mindössze 1223 darab autót sikerült értékesíteni az 1,25 milliárd lakossal rendelkező országban, amire finoman szólva nem lehetnek büszkék. Mondjuk Indiában egyetlen prémium-kisautó se lett sikeres, a Fiat 500 és a Volkswagen Beetle is jelentéktelen darabszámokban fogy. A helyi összeszerelés miatt egyébként Indiában a Countryman a Mini legolcsóbb autója, 10,3 millió Ft-nak megfelelő rúpiába kerül a One alapmodell, míg egy Európából importált háromajtós Mini One 11,7 millió Ft-nak megfelelő rúpiába kerül.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!