Az Egyesült Államokban az NHTSA hivatal rendeli el a visszahívásokat, és egyszerűen összehasonlították, hány autót kellett megjavítaniuk a forgalmazóknak súlyos, akár a biztonságot érintő hibák miatt, illetve hogy mennyi autót értékesítenek.
Ezek szerint a legrosszabb a BMW 334 százalékon áll (több mint háromszor annyi autót kellett visszahívni, mint ahányat értékesített), amelyet a Chrysler és a Hyundai/Kia követ – utóbbiak is háromszor annyi autót hívtak vissza, mint ahányat értékesítettek 2013 első félévében. Érdemes megjegyezni, hogy az iparági átlag 142 százalék. A statisztika alapján a BMW 2006-2009 között még jól állt, de ezt követően több olyan nagy volumenű visszahívást kellett elrendelnie, ami miatt mostanra a negatív-skála élére került, az idei évben például félmillió problémás autót kell megjavítania. A BMW szerint egyébként autóinak minősége jobb, mint valaha, még ha a számok nem is ezt mutatják.
Az elemzők szerint három oka van a hibák sűrűsödésének. Az egyre rövidebb fejlesztési ciklusok miatt nem jut elég idő a tesztelésre, másfelől egyre jobban támaszkodnak a beszállítókra az autógyártók – jelenleg az autók értékének (nem vételár, hanem gyártási költség) 75 százaléka származik házon kívülről -, akikre erős költségnyomást gyakorolnak, és nehéz a világ minden táján működő cégek minőségbiztosítási rendszerét összehangolni. Harmadrészt a lemezek alatt egyre többször ugyanazt a technikát használják, így egy hibás alkatrész nem egy csak egy típust érint – lehet, hogy kevesebb hiba, de azt sokkal több autóba építették be.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!