Most, hogy a PSA konszern eladta a Peugeot Motorcycles cég 51 százalékát az indiai Mahindrának, a franciák új kétkerekű partnert kerestek maguknak, és az olasz Bimota céggel állapodtak meg. Az együttműködés első eredménye a Peugeot RCZ R Bimota.
Ennél a motorkerékpárokra hajazó feltűnő dekoráció mellett is vannak még újdonságok, például a motorkerékpár-gyár mérnökei alaposan átfésülték az 1,6 literes, 270 lóerős turbómotort, aminek 304 lóerős csúcsteljesítmény lett az eredménye. Átprogramozták a motorvezérlőt, kapott egy lefújószelepet a négyhengeres, versenykipufogót versenykatalizátorral, és közvetlenül a turbófeltöltő elé tettek egy sport légszűrőt. A futóműnél 10 mm-rel csökkentették a hasmagasságot, Torsen sperrdifit szereltek a váltóba, és az első fékeket is nagyobbakra cserélték: a 380 mm-es tárcsákat 4 dugattyús féknyergek szorítják.
Az utastérben alcantarával borították a műszerfalat, a középkonzolon egy analóg turbónyomás-mérő órát helyeztek el. Megszabadultak a hátsó ülésektől, ahol bukósisakokat lehet biztonságosan szállítani a tárolórekeszekben. Az utas elé beszerelt táblaszámítógép elsődleges célja, hogy a kocsi orrára és farára szerelt kamerák képét rögzíteni lehessen, illetve a megfelelő alkalmazással ezt a videót rögtön fel is lehet tölteni közösségi oldalakra, de persze a telemetriai adatokat is lehet ennek segítségével figyelni. A kocsi oldalán található PB104-es „rajtszám” magyarázata: Peugeot-Bimota együttműködés első négykerekű járműve. Kíváncsian várjuk a folytatást.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!