Nem elég, hogy a legutóbbi visszahívás problémás kezelése után a General Motors megítélése épp elég alacsonyan áll – például legutóbb épp az derült ki, hogy egy korábbi baleset miatti perben az egyik mérnök azt vallotta eskü alatt, hogy nincs baj a gyújtáskapcsolókkal -, a Planning Perspectives Inc. nevű cég által a Tier 1 (lényegében az autógyárakkal közvetlen kapcsolatban álló „végső”) beszállítók körében elvégzett felmérés szerint a legtöbb probléma a General Motors-szal van.
A kutatásban azokat a nagy beszállítókat kérdezik meg évről-évre, akik azzal a 6 nagy konszernnel vannak kapcsolatban, amelyek az Egyesült Államokban gyártott személyautó-állomány 85 százalékát adják. A General Motorsnak sikerült a 2008 óta az utolsó helyen végző Fiat Chrysler Automobiles (korábban Chrysler) alá kerülnie, miután a partnerek értékelése szerint a szavahihetőséggel, a kommunikációs területtel és a szellemi tulajdon védelmével is hadilábon állnak, ráadásul a GM hajlandó a legkevésbé arra, hogy az emelkedő nyersanyagárakat kompenzálja. Az élen változatlanul a Toyota és a Honda áll, a dobogó harmadik helyére a Nissan került fel, a Ford idén a negyedik helyen végzett. Nem elég, hogy a japán autógyártókkal a legkönnyebb a közös munka a beszállítók szerint, azok megítélése folyamatosan javul, míg az amerikai gyártók a legjobb esetben is stagnálnak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!