Első körben hivatalosan csak az Octavia RS iV elnevezésű, plug-in hibrid hajtással szerelt változatot ismerhettük meg, noha nem hivatalosan már akkor is volt gyári információ a 245 lóerős benzinmotorról és a 200 lóerős dízelről. Most azonban ezeknek a hivatalos bejelentésével teljes lett az új Octavia választéka – bár ez utóbbi állítást megkérdőjelezi, hogy egyelőre híre hamva sincs a Laurin&Klément luxusfelszereltségnek.
Az elsőként bemutatott RS iV rendszerteljesítménye 245 lóerő, a rendszernyomaték 400 Nm, csak elsőkerékhajtással és hatfokozatú DSG-vel létezik. A 0-100 km/óra sprint 7,3 másodpercig tart, a csúcssebesség 225 km/óra, és a zöld rendszámból adódó előnyökre is számíthat a tulajdonos. A benzinmotor 245 lóerős, maximális nyomatéka 370 Nm (1600-4300/perc), és csak elsőkerékhajtással választható. A váltó alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású, felár ellenében választható a hétfokozatú DSG. Mindkét esetben 6,7 másodpercig tart a 0-100 km/óra gyorsulás, és 250 km/óra a csúcssebesség.
A 200 lóerős dízelmotor (az Octavia modellsorozat eddigi legerősebb TDI-je) maximális nyomatéka 400 Nm, a váltó a hétfokozatú DSG, elsőkerékhajtás mellett viszont összkerékhajtás is választható. Utóbbi rendszer nem csak tengelyenként, de oldalanként is képes irányítani a nyomatékot. A 0-100 km/óra gyorsulás 6,8 másodpercig tart, a csúcssebesség 243 km/óra – ezek a számok az összkerékhajtású változatra igazak. Az összes RS 15 mm-es ültetéssel rendelkező sportfutóművet kap, az elsőkerékhajtású benzinesnél részlegesen önzáró differenciálmű is elérhető.