Már az előző generációs TT RS-sel is az volt a helyzet, hogy a mérnökök számításai szerint az gyorsabb lett volna a – V8-as motorral szerelt – R8-asnál, ha egy kicsit erősebb lett volna a soros öthengeres turbómotor, végül a tartósságra hivatkozva álltak meg 360 lóerőnél, de ez valószínűleg csak a házon belüli rangsor megőrzésének politikailag korrekt leírása volt.
Ma az R8-ashoz már csak a V10-es motort adják, de az itt látható, immár másodikként a TT Clubsport nevet viselő autó a legjobb bizonyíték arra, hogy a középmotoros szuperautó megint csak a felsőbb utasítás miatt marad gyorsabb a Győrben gyártott sportkocsinál. Fontos változás, hogy ma már csak egy kísérleti erőforrás miatt van ez így.
A 2,5 literes, soros öthengeres turbómotornál az elektromotorral hajtott légsűrítőt alkalmazták, aminek köszönhetően annak 600 LE/650 Nm a maximális teljesítménye. Ráadásul nem csak a csúcsteljesítménye, de a reakció is kitűnő, a gyorsulás első 2,5 másodperce alatt 16 métert tesz meg a TT Clubsport, ami 6 méterrel vagy 1,5 autóhosszal több, mint egy hagyományos turbóval szerelt autó – természetesen a quattro összkerékhajtás is ott van a fedélzeten.
Szó szerint szétfeszíti a karosszériát a teljesítmény, a kilencvenes évek elején az IMSA versenysorozatban induló GTO versenyautó által ihletett sárvédők 14 centivel teszik szélesebbé a karosszériát. A hatalmas méretű karbon hátsó szárny állítható, de nem gombnyomásra, hanem csavarkulccsal lehet ezt megtenni. A karosszéria átépítő készlet annak a továbbfejlesztése, amelyet az Audi Sport TT Cup versenysorozat számára készítettek.
Az utastérben a technikához és a megjelenéshez képest meglepően visszafogott az átalakítás, a kötelező karbon betéteken felül a fekete alcantara kárpit jelenti a változást, a hangulatot narancs színfoltok dobják fel. Arról nincs hír, hogy részben vagy egészben megvalósul-e a Wörtherseetour-on bemutatott második Audi TT Clubsport Turbo.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!