Legendás név a versenysport világában a Dallara, amely az alapítása óta eltelt 45 év alatt számos versenyautót és versenyautó-alapot készített már, és olyan utcai autók fejlesztésén dolgozott, mint a Lamborghini Miura, vagy a közelmúltból a Bugatti Veyron vagy a KTM X-Bow. Az olasz cég most elérkezettnek látta az időt egy rendszámos, közúton is használható konstrukció elkészítéséhez, a Stradale nevű autó különlegessége a sokoldalúság.
A 155 000 eurós, azaz 48,4 millió Ft-os alapáron csak a legszükségesebb minimumot kapja az ügyfél, a karbon kerettel rendelkező szélvédőért 16 600 eurót kérnek, ezt követően lehet további 7700 euróért tetőt vásárolni hozzá, újabb 7300 euróért pedig a normál ajtókat sirályszárnyasra cserélik. Szóval 186 000 euróért kapunk zárt karosszériát felfelé nyíló ajtókkal, ehhez az összeghez még hozzájönnek a helyi adók és forgalomba helyezési költségek.
Az ülések mögé a Ford által kifejlesztett 2,3 literes négyhengeres turbómotort szerelik 400 LE/500 Nm teljesítménnyel, a váltó alaphelyzetben hatfokozatú, kézi kapcsolású. Versenypályán autózóknak érdemes befizetniük a hatfokozatú robotizált váltóra, illetve különösen jól tapadó abroncsok is kérhetőek, amelyekkel együtt rögtön módosított olajozás is jár, amellyel tartós 2G-s keresztgyorsulást is elvisel az erőforrás.
A Dallara Stradale saját tömege mindössze 855 kg, így nem csoda, hogy mindössze 3,25 másodpercre van szüksége a 0-100 km/h sprinthez, 5. fokozatban 80-ról 120 km/h-ra 3,49 másodperc alatt gyorsul, és 280 km/h a csúcssebessége. Mindössze 600 példányt készít majd a Dallara első utcai autójából.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!