Hétköznapi ember nem nagyon tudja felfogni azokat az összegeket, amelyet a gazdag autórajongók az árveréseken fizetnek egy-egy veteránért. Persze itt nem arról van szó, hogy találkozókra járnak a hétvégente bütykölt géppel, a manapság rizikósnak számító pénzügyi befektetéseket váltják ki ezzel.
Továbbra is a Ferrari márkában látják a biztos befektetés és jövőbeli értéknövekedés lehetőségét a leggazdagabb autórajongók, de azért ennek ismeretében is túlzás, hogy a 2014-es évben értékesített 10 legdrágább autó közül 9 az olasz gyár terméke, és csak a lista utolsó helyére fért be egy Ford. Annak ellenére nem lankad a befektetési kedv a veteránautókba, hogy az első elemzők már arról beszélnek, hogy nem tarthat a végtelenségig a jelenlegi drágulási hullám, és hamarosan jön majd az árcsökkenés.
A lista élén található Ferrari 250 GTO ára például 8,6 millió dollárral, vagy 30 százalékkal haladta meg az eddigi csúcstartóért – 1954-es Mercedes W196 ezüstnyíl versenyautó, amelyet 2013-ban értékesítettek – a fizetett összeget. A top 10-es lista összértéke 17 százalékkal haladja meg a tavalyi 10 legdrágább veteránautó árát. De nem csak csupa pompa és ragyogás jellemzi a piacnak ezt a meglehetősen exkluzív szegmensét, bizony itt is akadnak problémák, úgymint a rendezetlen tulajdonviszony a lista harmadik helyén szereplő Ferrari 375 Plus esetén.
2014 legdrágább, árverésen értékesített veteránautói
38,1 millió USD 1962 Ferrari 250 GTO 26,4 millió USD 1964 Ferrari 275 GTB/C Speciale 18,3 millió USD Ferrari 375 Plus 15,18 millió USD 1961 Ferrari 250 GT California Spyder SWB 11,55 millió USD 1964 Ferrari 250 LM 10,175 millió USD 1967 Ferrari 275 GTB/4 8,8 millió USD 1958 Ferrari 250 GT California Spyder LWB 7,9 millió USD 1956 Ferrari 250 GT Tour de France 7,86 millió USD 1966 Ferrari 275 GTB/C Serie II 7,56 millió USD 1964 Ford GT40 prototípus
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!