A kilencvenes évek elején indult a program a Volkswagen márkánál, amelynek egy különösen takarékos autó megalkotása volt a célja. Ennek első gyakorlati eredménye volt a CC1 elnevezésű csöppség, amelyet most mutatnak meg a nagyvilágnak először a wolfsburgi központban.
Könnyűfémből készült a karosszéria, ennek és a szó szerint spártai belső kialakításnak köszönhető a 440 kg-os saját tömeg, a háromhengeres dízelmotor 35 lóerős és egy korai DSG-váltóhoz csatlakozott. Mindezek, és a különösen áramvonalas, karbonból készített karosszéria is kellett ahhoz, hogy a fogyasztás nem érje el a 2 l/100 km-t. Nem ment teljesen veszendőbe az eltitkolt Volkswagen CC1, azt vették alapul az Audi A2-es megépítéséhez – ami azonban sokkal autószerűbb lett.
Most újította fel a sokáig tárolt prototípust az EDAG Engineering GmbH, ezt követően pedig a wolfsburgi Volkswagen Múzeum tárlatának a része lesz a CC1-es. Az újjáépítésen az a Christian Bartsch is dolgozott, aki annak idején fejlesztőmérnökként részt vett az eredeti építésben.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!