Az előző hónapban a Renault leleplezte az ikertanulmányának politikailag korrekt felét, az elektromos hajtású, praktikus, ötajtós TwinZ képében. Most azt láthatjuk, mi lesz az eredménye annak, ha szabadjára engedik a képzelőerejüket a mérnökök. Persze ezt korábban is láthattuk már, hiszen Madridban már lefényképezték/filmezték TwinRun nevű csöppséget korábban, de most tudjuk a számokat is.

A Renault 5 Turbo és a Clio V6 szellemiségét idézik meg a háromajtós változattal, amely egy meglehetősen kompakt acél térvázra épül fel. A hajtásáról egy, a hátsó ülések helyére épített 3,5 literes V6-os gondoskodik, amely a Nissantól származik, és egyébként a Mégane Trophy versenyautókban szolgál. Szintén innen jön a hatfokozatú szekvenciális SADEV váltó, a mechanikus differenciálzárral együtt. A teljesítmény 320 lóerő 6800-as fordulaton, a maximális nyomaték 380 Nm 4850-nél. Nem csoda tehát, hogy alig 4,5 másodperc alatt ugrik 100 km/órás tempóra a Renault TwinRun, végsebessége a rövid áttételezés miatt mindössze 250 km/óra.

Ahhoz képest, milyen apró a karosszéria – hossz 3,68 méter, szélesség 1,75 méter, magasság 1,48 méter – elég nehéz a kocsi, 950 kg a tömege, és egy kicsit farnehéz a tömegeloszlás, 43 százalék terheli az első, 57 százalék a hátsó tengelyt. A karosszéria üvegszálas műanyagból készült, karbon csak dekorációnak használtak, az utastér is minimalista berendezésű.

Egy plexilap választja el az utasteret a motortértől, a vezető tájékoztatását egy 5,5 col átmérőjű LCD panel végzi, ahol a sebességen, fordulatszámon kívül a többek között a benzin- és olajnyomás is figyelemmel kísérhető. Ha már versenyautó a műszaki donor, akkor az utolsó cseppig kihasználják annak a tudását. Arról jelen pillanatban nincs szó, hogy valaha limitált darabszámban gyártásba kerül a Renault TwinRun, ne feledjük, a konszernen belül a Nissan Juke R is hasonló körülmények között kezdte…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!