Miután a német Obersten Nationalen Sportbehörde 1926. nyarán 1927. végéig kizárta az Opel céget az autóversenyekből, Fritz von Opel a versenyhajtózás felé fordult: megvásárolta a Namenlos néven épített hajót, amelyet Opel II-re keresztelt át és versenyezni kezdett vele.
Jupp Rüdel, a Maybach-művek igazgatója rendelte meg a 10,5 méter hosszú hajót, amelyben két darab 23,1 literes, egyenként 260 lóerős Maybach CX léghajómotort szereltek. A csúcssebesség 106,2 km/h volt, egy mérföldes távon pedig 101,2 km/h-s átlagsebességet ért el a versenyhajó, amivel a maga korában a világ második leggyorsabb hajója volt.
A Szajnán megrendezett nemzetközi versenyen debütált az Opel II, ahol a korlátozás nélküli kategóriát, a Francia Tengerészeti Minisztérium kupáját és a Trophée de Paris címet is megnyerte. A versenyeken kívül látványos mutatványokat is végzett hajójával Fritz von Opel, 1926. október 13-án a Templiner tavon Fritz Schindler kaszkadőr a hajóról felmászik egy kötéllétrán az Antonius Raab által vezetett repülőre, majd visszatér a hajóra. Állítólag ez a mutatvány késztette arra Fritz von Opelt, hogy az 1928-tól aktív rakétahajtású járművek programot a repülésre is kiterjessze… 1928-ban csak két versenyen áll rajthoz az Opel II, ezt követően nyoma vész a hajónak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!