Yoshihiko Matsuo 1933. július 10-én született Himeji városában, és már gyermekkorában megragadta őt a Japánban akkor induló autóipar és annak termékei. Középiskolai tanulmányai alatt a Daihatsuhoz tartozó Osaka Textile Industry Co.-nál dolgozott, ahol felvázolt egy háromkerekű haszonjárművet, majd miután megkezdte tanulmányait a Nihon Művészeti Egyetemen, mellékállásban megtervezte a Midget nevű haszonjárművet, a Daihatsu első slágertípusát.
Diplomájával a kezében a Nissannál kezdett dolgozni, a formatervezési osztályon. Miután a Bluebird 410-es szedán modellfrissítését megtervezte (neki köszönhető a 411 SSS, a Nissan első sportkocsija), a szobrászati részleg és a 4-es formatervező stúdió vezetőjévé nevezték ki – utóbbi részleg kapta a feladatot az USA fiatal vásárlóinak meghódítására szánt új sportkocsit megtervezésére. Nem egyszerűen a formán dolgozott, de a gyártástervezésen is, ő döntötte el, hogy hol húzzák meg a határt az olcsóság a nagy teljesítmény között.
Roadsterként gondoltak az autóra a fejlesztés megindulásakor, de Yoshihiko Matsuo felismerte, hogy a vásárlók sok időt töltenek majd az autóban a gyorsforgalmi úton haladva – araszolva vagy száguldva –, erre a célra pedig a zárt karosszéria alkalmasabb. Meggyőzte a Nissan vezetőségét, hogy a darabszám növelésével lejjebb vigyék a költségeket, és arról is gondoskodott, hogy a túlsúlyos amerikaiakra gondolva erősítsék meg az ülés támláját.
A fejlesztésből is kivette a részét, a japán utakon a megengedett sebesség kétszeresével hajtotta a prototípusokat, hogy személyesen győződjön meg arról, hogy az autó nagy sebességnél is stabil marad. Yoshihiko Matsuo egyéb karosszériaváltozatokat is tervezett, a targa és a shooting brake végül azért nem valósult meg, mert egyszerűen a kupé gyártását is alig győzte a Nissan. Amíg a gyártó korábbi sportkocsijából, a Fairlady roadsterből havi 300 darabot készítettek, a Fairlady kupénál (exportpiacokon Datsun 240Z) havi 3000 autóra rendezkedtek be – a termelés csúcsán havi 7500 autót készítettek. Yoshihiko Matsuo 1973-ban lépett ki a Nissantól, de aktív tagja maradt a Z klubnak, a Cars 2 moziban róla mintázták Matchito Matsuo karakterét.