480 000 birodalmi márka alaptőkével jegyezte be Paul A. Brinckmann, Alexander Halder és Werner Boltz, a Deutschen Arbeitsfront 3 funkcionáriusa 1937. május 28-án a Gessellschaft zur Vorbereitung des Deutchen Volkswagens mbH céget azzal a céllal, hogy a népautó fejlesztését végezzék. Az új vállalkozás székhelye a berlini Kaiserallee 25. szám alatt volt, a vezetői pedig a konstruktőr Ferdinand Porsche, a kereskedő Jakob Werlin és a Deutschen Arbeitsfront hivatalvezetője, Bodo Lafferentz voltak. A 3 tagú vezetőség a Porsche KG néhány alkalmazottjával együtt június 20-án egy 4 hetes detroiti túrára indul, ahol a Ford dearborni üzemét tanulmányozzák, és tárgyalásokat folytatnak a nagysorozatú gyártáshoz szükséges gépsorok vásárlásáról.
Fritz Kuntze – akit Ferdinand Porsche a detroiti River Rouge üzem erőművezetői pozíciójából csábított át a németországi projekthez – augusztusban vázolja fel a wolfsburgi üzem kialakítását. A Mittelland csatornával párhuzamosan 3, egymás után megvalósítandó üzemet képzel el, a saját erőmű mellett hideg- és meleghengerművet, öntödét, kovácsműhelyt, üveg- és gumigyárat is tervez, hogy mindent helyben tudjanak készíteni. A munkások elhelyezésére az A jelű várost és a B jelű falut tervezi. Az első 4 W30 prototípus közúti tesztelése szeptember 10-én indul, Stuttgartból Meranba hajtanak az autók, majd vissza az Alpok legnehezebb hágóin keresztül, a 4 nap alatt lezajlott 7000 kilométeres tesztút során a karburátoron, a fékeken és a váltón találtak javítanivalókat a fejlesztők. Ezek, és további prototípusok a következő év során összesen 2 millió kilométert tesznek meg közutakon.