A 4 ajtós Mercedes-AMG GT 63 S E Performance modellben debütált a 4,0 literes V8-as biturbót használó plug-in hibrid hajtás, ami hamarosan az E-osztályban is elérhető lesz. De ne szaladjunk annyira előre, hiszen van még olyan modellje az affalterbachi műhelynek, amelyben tudja hasznosítani ezt a rendszert, vegyük például az SL roadster. A vászontetős roadster számára egy kicsit visszavettek a csúcsteljesítményből – 843 lóerő az aktuálisan elérhető maximum –, de azért nem panaszkodhat a sofőr a 816 lóerős és 1420 Nm-es rendszerteljesítményre.
Nem vadítják meg a külsőt, elég feltűnő önmagában is a roadster, de azért van pár apró részlet, ami minden idők legerősebb és legvadabb SL-jére utal. A hátsó lökhárítóban alakítják ki az elektromos töltő-csatlakozás fedelét, pirossal írják a típusfeliratot, dupla trapéz alakú csövekben végződik a kipufogórendszer. Alapáron kapja a 20 colos felniket a csúcsmodell (elöl 265/40, hátul 295/35-ös abroncsok), amelyeket mattfeketére fényeznek, majd ezt selymesfényű lakkal vonják be, hogy különleges legyen a csillogásuk. Természetesen a Mercedes-AMG SL 63 E Performance esetén is igénybe lehet venni a Manufaktur szolgáltatást, amelynek keretében messzemenően az ügyfél kívánságának megfelelően alakítják ki a külső-belső megjelenést. Az MBUX fejegységen belül a plug-in hibrid hajtás miatt megjelenik néhány új menüpont (hajtás-vizualizáció, a villanymotor aktuális paraméterei).
A hosszú orrban dolgozik a 3982 köbcentiméteres V8-as biturbó, ennek teljesítménye 612 LE (5750-6500/perc), nyomatéka 850 Nm (2500-4500/perc), a villanymotor közvetlenül a hátsó tengelyre hajt be 2 fokozatú váltón keresztül, ennek csúcsteljesítménye 204 LE/320 Nm – a villanymotor áttételének köszönhető, hogy a matematikai összegnél magasabb a rendszernyomaték. Az akkumulátornál az elsődleges szempont a gyors teljesítményleadás volt (tartósan 70 kW, rövid ideig 150 kW), ezért annak mindössze 6,1 kWh a kapacitása – szükség esetén 13 km-es elektromos hatótávolságot is lehet realizálni, de alapvetően a teljesítménynövelés ennek a feladata, kellemes mellékhatásként a szabványos fogyasztás is csökken. A hivatalos mérési cikluson 7,7 l/100 km-es és 11,5 kWh/100 km-es értéket tud a Mercedes-AMG SL 63 E Performance, a gyakorlatban azért ennek többszörösét is könnyen lehet realizálni. Főleg, ha gyakran próbálgatja a sofőr a 2,9 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást…
Természetesen ahhoz, hogy a lehető legtovább élvezhesse a vásárló a hatalmas teljesítményt, a Mercedes-AMG mérnökei minden segítséget megadnak annak uralására. Az AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtástól kezdve az összkerék-kormányzáson és az aktív karosszéria-dőlést szabályzó elektronikusan vezérelt lengéscsillapításon át az áthangolt aktív aerodinamikai elemekig. Aztán ott van a karon-kerámia fékrendszer, amelynél megnövelték a féktárcsák méretét (elöl 420×40 mm, hátul 380×32 mm), ezt még a 4 fokozatban állítható fékenergia-visszatermeléssel is támogatják (az akkumulátor legfeljebb 100 kW teljesítményfelvételre képes). Ha a körülmények és a helyi KRESZ-szabályok is megengedik, 317 km/órás csúcssebesség elérésére képes a Mercedes-AMG SL 63 E Performance.