Lassú munkához idő kell, amit a legjobban talán az bizonyít, hogy a négy darab, acélból forgácsolt vasúti kerék megalkotása még számítógépes tervezéssel is fél évig tartott az Interfleet nevű cég munkatársainak. Ebbe a hat hónapba benne van a hatósági gépátvétel is.

A Smart Forrail alapját a Forfour adja, amelynek mindössze annyiban módosították a technikáját, hogy kiszedték belőle a kormányszerkezetet, és távtartókkal rögzítették az első kerekeket elfordulás ellen. A volánt azért hagyták meg, hogy tudjon valamibe kapaszkodni a motorvonat vezetője, gyakorlati funkciója egyedül a küllőkön elhelyezett kapcsolókra korlátozódik.

A kerekek helyére egyenként 80 kg tömegű, egy acéltömbből faragott acél kerekeket szereltek, itt fontos volt a nagy tömeg, mert a vasúti járművekhez képest könnyű autónak így is alig van megfelelő vonóereje a sínen. A próbaútra a magánkézben lévő Bluebell Railway 16,1 km hosszúságú pályaszakaszán került sor, ahol ha nem is könnyedén, de sikeresen végighaladt a hivatalosan mini-mozdonynak minősített Forrail.

A hat darab próbautat követően egyébként közúti autónak visszaépítik a Smartot, amely egyszerű Forfour-ként tölti majd hátralévő életét a brit közutakon. A Smart egyébként azt tanácsolja azoknak, akik hasonló átépítésen törik a fejüket, hogy alaposan gondolják meg, mire vállalkoznak, mert drága és hosszadalmas a munka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!