Hamarosan érkeznek a felfrissített megjelenésű Peugeot 308-as új motorjai, amelyek változatlan teljesítmény mellett az eddiginél tisztább üzemelést nyújtanak, megfelelnek az Euro 6.c előírásnak. Az 1,5 literes, 16 szelepes BlueHDi 130 S&S dízel a 120 lóerős 1,6-oshoz képest 4-6%-os fogyasztáscsökkenést ígér szabadalmaztatott égésterének, nagy hatékonyságú kipufogógáz-visszavezetésének köszönhetően, az AdBlue betöltő a gázolajbetöltő mellett található.
Az 1,2-es benzines turbómotort is továbbfejlesztették, a 130 lóerős változatnál 4%-os fogyasztáscsökkenést ígérnek az új turbó, a magasabb arányú kipufogógáz-visszavezetés és a 200 helyett már 250 bar-os nyomással dolgozó befecskendezéssel. A GT-be szerelt 1,6-os turbómotor teljesítménye már 225 lóerő. A benzines turbómotorokhoz passzív regenerációt alkalmazó részecskeszűrőt adnak.
A 6-os automatát váltó 8 fokozatú Aisin egység tömege 2 kg-mal alacsonyabb, és vitorlázás funkció is segíti a spórolást. A benzines motoroknál ECO módban a 25-130 km/h sebességtartományban üresbe kapcsol a váltó, ha se a fék-, se a gázpedált nem nyomja a vezető, ez a funkció 3%-os spórolást ígér. Az új váltó egyébként 7%-kal csökkenti a szabványos fogyasztást.