Egyelőre csak néhány gyári rajzzal rendelkezünk az Audi Quattro Sport E-Tron nevű, a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó autóról, de azok olyan sportos kocsit mutatnak, hogy a különböző médiumok egymásra licitálnak.
Abban mindenki egyetért, hogy a Győrben gyártott, 4,0 literes V8-as TFSI lesz a belső égésű motor a hibrid hajtásban (utóbbira utal a névben szereplő E-Tron), de teljesítmény tekintetében már egész nagy a szórás. Valahol megelégednek 650 lóerős/1000Nm-es rendszerteljesítménnyel, amiből 170 lóerőt az elektromotornak mondanak.
Máshol már rögtön 700 lóerőről beszélnek, meg közel 800-ról, és nem részletezik, ez hogy oszlik el a benzin- és az elektromotor között. Abban mindenki megegyezik, hogy a konnektorról tölthető hibrid hajtás akkumulátorában 30 km megtételére (tehát a szabványos fogyasztási mérési ciklust lefedő távra) elegendő energiát tud majd tárolni az Audi Quattro Sport E-Tron, amely talán már a jövő év végén bemutatkozhat majd szériagyártású változatban – de erősen limitált példányszámban, évi 250-300 darabot terveznek készíteni a nagyjából negyedmillió eurós vételárú sportkocsiból.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!