Bernardus Marinus „Ben” Pon üzletember volt az első, aki Németországon kívül forgalmazta a Volkswagen márkát, 1947. augusztus 8-án lett a holland importőr, és nem sokkal később már a nemzetközi terjeszkedésen dolgozott. Behajózott egy Volkswagen Type 1-est, amely 1949. január 17-én érkezett meg az USA-ba, az volt a célja, hogy a terméket a forgalmazókkal megismertetve ő legyen a márka importőre az USA-ban. Azonban az amerikai partnerek nem voltak vevők az épp legyőzött ellenség országából származó, az ottani viszonyokhoz képest apró járműre, a holland üzletember az autót és kifizetetlen szállodaszámlát hátrahagyva utazott haza.
Noha bukással indult a történet, a Volkswagen márka mégis ettől számítja az Észak-Amerikai jelenlétét, amely igazán 1955-ben, a Volkswagen of America megalapításával futott fel, ez a gyári tulajdonban lévő cég szervezte meg a kereskedőhálózatot, autókat és alkatrészeket importált. A 70-es években a helyi piachoz igazított konstrukciókat forgalmaztak, így lett a Passatból Dasher, a Golfból Rabbit. Utóbbi gyártására 1978-ban adták át a pennsylvaniai Westmoreland-ben egy félbeszakadt Chrysler-beruházás befejezésével létrehozott gyárat, ahol aztán 1987-ig 1,1 millió példányt készítettek az arrafelé kisautónak számító modellből. Ez nem volt túl sikeres vállalkozás, hiszen a japánok is elkezdtek kis méretű és takarékos autókat gyártani az USA-ban, az utolsó 4 évben mindössze 40%-os kihasználtsággal, évi 120 millió dolláros veszteséggel üzemelt a gyár.
A kilencvenes évek retródivatjának köszönhetjük a Bogár feltámadását is, 1998-ban dobták piacra a New Beetle-t a helyi piaci igényekre válaszul. 2008-ban tették le a Chattanooga üzem alapkövét, amely 2013-ban kezdte meg a működését. Manapság az ID.Buzz képviseli a retró-vonalat a Volkswagen kínálatban.