Csak a blokkot hagyták változatlanul az AMG által fejlesztett 4,0 literes V8-as biturbónál, egyébként alapjában véve alakították át a konstrukciót. Az új főtengelynél 180°-os ékeléssel helyezkednek el a hengerpárok, új a gyújtási sorrend, egymással szembeni hengereknél történik a gyújtás, ami rázósabb járást eredményez, de a kialakuló gázlengések miatt jobb a hengerek töltése. Megfordították a hengerfejeket is, most már a V alak belsejébe távoznak a kipufogógázok, közvetlenül a feltöltőkre érkeznek. Utóbbiaknak nagyobb a kompresszorkereke, óránként 1100 kg levegőt tudnak mozgatni (az AMG GT R-nél 900 kg ugyanez az érték).
Az M178 LS2 kóddal rendelkező erőforrás legnagyobb teljesítménye 730 lóerő (6700-6900/perc), a maximális nyomaték 800 Nm (2000-6000/perc), a leszabályozási fordulat 7200/perc. A 0-100 km/óra gyorsulás 3,2 másodperc alatt megvan, a 0-200 km/óra sprint kevesebb, mint 9 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség 325 km/óra. A hátsó tengelyre épített hétfokozatú, duplakuplungos váltót megerősítették a nagy teljesítmény miatt, módosították az áttételeket, a rajtautomatika magasabb fordulatról indít, az érzékenyebb kipörgésgátló kevesebb gumi-megcsúszást enged.
Az aerodinamikai csomag egyenesen a versenypályáról érkezik, a nagy első légbeömlővel rendelkező lökhárító például változások nélkül kerül át a GT3-as versenyautóról az utcai autóra. Az első karbon koptató két állású (szerelni kell), Race állásba leengedve jelentősen csökkenti a karosszéria alá jutó levegő mértékét, felgyorsítva a nagy sebességű kanyarodást. A nagy méretű hátsó spoileren is van aktív légterelő, 20°-os tartományban állítható gombnyomásra a felső szárny pereme, ami erős fékezésnél felső állásba csapódik és a hátsó tengelyre ható leszorító-erőt növelve segít a lassításban.
A légterelők mellett sok karosszériaelem is karbonból készül, az új karbon kardántengely-ház például 40%-kal könnyebb az AMG GT R hasonló alkatrészénél, a Black Series-nél a motortartó bakok is karbonból készülnek. A padló alatti karbon lap merevítőként is funkcionál a többpontos rögzítésnek köszönhetően. A kettős keresztlengőkaros felfüggesztésben szilentek helyett a versenyautóból átvett csapágyak dolgoznak, a lengőkarok, kerékagyak kovácsolt alumínium alkatrészek a rugózatlan tömeg csökkentése érdekében, a kerékdőlés akár extrém mértékre is állítható, a karbonból készített kanyarstabilizátorok három fokozatban állíthatóak.