Azon dolgoznak a BMW mérnökei, hogy a közeljövőben az egész kínálatot elektrifizálják, ennek a munkának a részeként építették meg a Power BEV névre hallgató prototípust egy 5-ös sorozatból kifejezetten azzal a céllal, hogy a hossz- és keresztirányú dinamikát vizsgálják. Összesen három darab villanymotor hajtja a kerekeket, a rendszerteljesítmény 720 lóerő, a rendszernyomaték 10 000 Nm!
Bőven 3,0 másodperc alatti 0-100 km/óra gyorsulásra képes a limuzin, szinte állva hagyja az M5 Competition-t, ami a maga részéről 3,3 másodperces sprintidővel büszkélkedhet. Amíg a nyers motorerő felel a hosszirányú dinamikáért, a keresztirányú teljesítmény kulcsa a két darab hátsó tengelyre szerelt villanymotor független vezérlése. Az érzékelők jele alapján előre tudnak állítani a hajtáson, míg a(z akár elektronikus vezérlésű) sperrdifi csak reagálni képes.
A BMW által fejlesztett ötödik generációs villanymotorokat használtak a Power BEV-nél, tehát a hajtómotor, a teljesítményelektronika egy egységet képez, és teljesen ritkaföldfém-mentes konstrukcióról van szó. Ez a villanymotor az iX3-asban debütál majd sorozatgyártásban. A BMW Power BEV akkumulátora mindössze 45 kWh kapacitású, ez is bőven elég a menetdinamikai mérések elvégzéséhez.