A brit központú Ricardo nevű fejlesztőcég is elkészítette a javaslatát az amerikai fegyveres erőknél rendszeresített HMMWV (Hummer H1 volt a civil változat neve) utódának, a tesztek alapján gyorsabb és 72 százalékkal lett takarékosabb az újdonság.
Utóbbi értéket a hasonlóan felszerelt, páncélozott csapatszállító M1151-es modellhez képest mérték egy 19 hónapon át tartó próba során az Egyesült Államok Hadseregének tesztközpontjában. Azért létfontosságú a fogyasztás leszorítása, mert az üzemanyagot a szabotázstól való félelem miatt a haderőnek az Egyesült Államokból szállítják az üzemanyagot – a logisztikai költségek miatt akár 300-400 dollárba is kerül egy gallon benzin a hadseregnek.
A Ricardo Fuel-Efficient Ground Vehicle Demonstrator hajtásáról egy 4 hengeres Cummins turbódízel gondoskodik, alacsony gördülési ellenállású Goodyear abroncsokon gördül, a páncélzatot az Alcoa új fejlesztésű alumíniumötvözetéből készítették.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!