Sokan remélték, hogy a 7,3 literes V8-as blokkot kapja a Ford F-150 Raptor R, de végül a papírformának megfelelően a Shelby GT500-asban is használt 5,2 literes, kompresszoros V8-as került a fokozott terepképességű pickup orrába. Persze nem változatlanul, a kompresszor szíjhajtásánál megváltoztatták az áttételt azzal, hogy a kompresszor tengelyének a végén nem 80, hanem 74 mm átmérőjű szíjtárcsát használnak.
Erre azért volt szükség, mert nagyobb tömegű járműbe került beépítésre a blokk, amelynek alacsony fordulaton van szüksége nyomatékra, így feláldoztak némi (10%) teljesítményt, de magasabb lett a nyomatékmaximum (847 helyett 868 Nm), és az alacsonyabb fordulaton tetőik (5000 helyett 4250/perc) – ezenkívül alacsony- és közepes fordulatszám-tartományban is nyomatékosabb a 315 köbinches V8-as. A váltó ugyanaz a 10 fokozatú automata, ami a normál, 3,5 literes V6-os biturbóval (450 LE) szerelt F-150 Raptorban is dolgozik, alapvetően a futómű is változatlan, de a V8-as blokk alatt megerősítették az első futómű bölcsőjét, vastagabb kardántengelyt használnak, és alapáron adják az egyébként feláras, 37 col átmérő terepabroncsokat. Fontos változás a Shelby GT500-ashoz képest a mély és extrém terepszögekben is megfelelő olajozást biztosító karter, a szívósor szállítási kapacitását 2/3-dal növelték meg.
Az autó nevében narancssárga hátsó R betű utal a V8-as motorra, a motorháztető domborulata 2,5 centivel magasabb a V6-os motorénál, az utastérben Alcantara kárpittal bevont Recaro üléseket találunk, igazi karbon betétek díszítik a műszerfalat és az ajtókat. A Ford F-150 Raptor R indulóára 109 145 dollár, ami 37 000 dollárral magasabb a V6-os modellénél. A fokozott terepképességű pickupok között egyébként motorteljesítmény tekintetében a Raptor R csak a második, mert a Ram TRX 6,2 literes kompresszoros V8-asa 712 lóerőt tud, de ezt a 2 lóerőt bőven kompenzálja az a tény, hogy a Ford autója 181 kg-mal könnyebb az ellenfélnél.